onsdag 21. oktober 2009

Framlegg oppg 10

Framlegg til oppgave 10 Emne DH 3000
Scenen finner sted i et av klasserom på skolen. Vi har i forkant hengt opp de 6 malte R´ene på veggen bak der dialog og skuespill foregår slik at de er kulisser til framlegget. De må henge så det blir plass for den aktiviteten Susann setter i gang med lapper osv. osv.
Roller: Rektor ved Langedrag vidaregåande skule
Geir O.s Studio Lab. er representert av
Geir O. sjøl (Britt) og hans
To medarbeidarar i kvite forkle (Susann og Hege)
Deltakerne på kurset er tilskuerne våre. De er uten å vite aktører i framlegget.
Slik starter det hele.
Rektor: Hei og velkomne dette
Jeg ser vi er blitt ganske så mange her i kveld, og det er jeg meget takknemlig for at så mange har meldt seg på og viser slik interesse. Det tyder på at vi har en stor arbeidsstab her ved skolen som har en felles forståelse for og et ønske om påfyll og fornying i hverdagen, og at så mange har møtt fram betyr jo også at vi er endringsvillige, nysgjerrige og ønsker å jobbe mot det samme målet med ønsket om bedre læringsmiljøet i klassene på skolen vår.

Nå har det seg slik at vi allerede har hatt flere temakvelder der vi har snakket om situasjonene slik de er nå i forhold til en inkluderende felleskultur i klassen, det psykososiale miljøet og hvordan dette virker inn på læringsmiljøet på VG1. Noen av dere har også fremmet ønsker (kommet med forslag) om hvordan dere gjerne vil ha det, men er litt usikre på hvordan dere skal få det til.
Vi har også snakket rundt forskjellige etiske verdier som vi synes er viktige å inneha som et enkelt menneske/elev, men som også grunnleggende verdier for et fellesskap i en gruppe. I denne sammenheng har vi fått stifte bekjentskap med noen av Geir O. Hallands tanker og synspunkter gjennom boka: Læreren som leder.
I den anledning har jeg henvendt meg på vegne av lærerne på Langedrag skole til Geir O. med forespørsel om en ”påfyllingskveld” for alle oss.

Ut i fra våre temakvelder har vi i felleskap har vi kommet fram til en problemstilling;
Hvordan skape en inkluderende felleskultur ved å ta i bruk Hallands 6 R´er som etiske verdier for å fremme et godt læringsmiljø på VG1?

Før jeg gir ordet videre til Geir O Halland og hans medarbeidere, synes vi skal ønske Geir O.s Studio Lab. velkomne med en skikkelig applaus. (klapp, klapp, klapp…..)

Her kommer Britt inn med sine replikker om De 6 R´ene med mer (dette må hun supplere her) og det som ble til en tiltaksveske ???

Videre sender han ordet til Hege og Susann for å fortelle om Tiltaksvesken og litt om Hege sier noe om vesken og at Susann tar de med ut på en liten idémyldring, (Er ikke dette ca slik vi avtalte??? ) Jeg vet ikke hva dere tenker si.
Kanskje Susann eller Geir O. kan å si noe om at alle nå har bidratt til å fylle denne Tiltaksvesken her i kveld og at Geir O.Studio Lab. takker for alle de ulike bidragene/ideene.
Eller hva???

Til sist var meningen å si noen avsluttende ord som Konklusjonen for eksempel.

Helt til sist… takker rektor nok en gang Geir O. Studio Lab. for at de ville komme og gir de en positiv forsterkning som f eks ….., videre takker lærerne for frammøte og håper de har hatt nytte a kurset. Til glede for alle har skolen kjøpt inn et eksemplar av Tiltaksvesken til hver av lærene slik at jobbe videre med å fylle den med deres egne og hverandres forslag til tiltak somfremmer en inkluderende felleskultur og som fremmer et godt læringsmiljø.

Til Hege, Susann og Britt I.
Dette er i alle fall noe…. Håper det er til hjelp.

1 kommentar: